Dubbele achternaam al geboren kinderen, tijdelijke regeling

Zijn al jullie gezamenlijke kinderen geboren ná 1 januari 2016? Dan kun je in 2024 de naam van jullie kind(eren) wijzigen naar een dubbele achternaam. Dit is een tijdelijke regeling en kan alleen van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024.

Hoe werkt het

Om de dubbele achternaam voor jouw kind(eren) vast te leggen kom je samen naar het gemeentehuis. Belangrijk is dat je de keuze in 2024 vastlegt bij de gemeente want daarna kan het niet meer. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via 0485-854000.

Welke achternaam kan ik kiezen

Je kunt als ouders jullie kind(eren) een combinatie van allebei jullie achternamen geven. Kijk welke achternaam je voor je kind kunt kiezen op rijksoverheid.nl (Deze link gaat naar een andere website).

Meenemen

Nieuw identiteitsbewijs voor je kind aanvragen

Verander je de achternaam van je kind en heeft het een eigen paspoort of identiteitskaart? Dan moet je die opnieuw aanvragen. De kosten hiervoor moet u zelf betalen. Kijk voor de kosten en meer informatie op de pagina Paspoort of Identiteitskaart.

Kosten dubbele achternaam al geboren kinderen