Bezoek alleen op afspraak

Om je beter en sneller van dienst te zijn, werken wij uitsluitend op afspraak.

Afspraak maken (Deze link gaat naar een andere website)

Identiteitskaart

Een identiteitskaart vraag je persoonlijk aan bij de publieksbalie  in het gemeentehuis. Je kunt jouw identiteitskaart na 6 werkdagen persoonlijk afhalen bij het gemeentehuis in Cuijk of laten bezorgen. Ook als jouw identiteitskaart verloopt, moet je een nieuwe identiteitskaart persoonlijk aanvragen én afhalen of laten bezorgen.

Vraag je als ouder(s) of gezaghebber(s) een identiteitskaart aan voor iemand die jonger is dan 12? Het kind voor wie je de aanvraag doet moet altijd aanwezig zijn bij het aanvragen én het afhalen of bezorging van de identiteitskaart. Dit geldt ook voor baby’s en jonge kinderen!

Maak voor het  aanvragen en het afhalen van een identiteitskaart altijd een afspraak.

Afspraak identiteitskaart aanvragen (Deze link gaat naar een andere website)

Nodig

Ben je jonger dan 12 jaar?

Als je jonger bent dan 12 jaar, kun je niet zelfstandig een identiteitskaart aanvragen. Je hebt dan toestemming nodig van je ouder(s) of gezaghebber(s). Je moet zelf aanwezig zijn bij de afspraak én tenminste 1 ouder of gezaghebber. Dit moet je meenemen:

Kosten

Spoedaanvraag

Heb je de identiteitskaart snel nodig? Dan kun je een spoedaanvraag doen. Maak telefonisch een afspraak via 0485-854000. Je kunt hiervoor online geen afspraak maken. Als je de identiteitskaart vóór 12.30 uur aanvraagt, wordt het document meestal de volgende werkdag geleverd. Voor een spoedaanvraag betaal je extra.

Reizen met kinderen

Reis je met kinderen naar het buitenland en heb je een andere achternaam dan zij? Dan kan dit problemen opleveren bij de paspoortcontrole op het vliegveld. Je hebt een bewijs nodig dat je de vader of moeder bent, het ouderlijk gezag hebt of toestemming hebt om met de kinderen te reizen. Kijk voor meer informatie over reizen met kinderen op www.rijksoverheid.nl (Deze link gaat naar een andere website).

Kwijt of gestolen

Is jouw identiteitskaart kwijt of gestolen? Bij de aanvraag van een nieuwe identiteitskaart doe je meteen aangifte van vermissing bij de gemeente. Je kunt online aangifte doen via onderstaand formulier. Maar je kunt er ook voor kiezen om hiervoor een afspraak te maken.

Formulier online melden vermissing identiteitskaart (Deze link gaat naar een andere website)

Afspraak maken vermissing identiteitskaart (Deze link gaat naar een andere website)

Ongeldig

Om fraude en misbruik tegen te gaan wordt een als vermist opgegeven reisdocument ‘geblokkeerd’. Een gevonden reisdocument mag daarom niet meer worden teruggegeven aan de houder. Als je een document kwijt bent, moet je dus altijd een nieuw document aanvragen. Vind je het vermiste document terug, dan moet je het alsnog inleveren bij de gemeente.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over “Wat moet ik doen als ik mijn paspoort of identiteitskaart kwijt ben?" op www.rijksoverheid.nl (Deze link gaat naar een andere website).

Identiteitskaart laten bezorgen