Hulp voor dak- en thuislozen

Ben je (bijna) dak- of thuisloos en lukt het niet om zelf een oplossing te vinden? Dan kun je hulp vragen.

Maatschappelijke opvang

Er zijn verschillende vormen van opvang mogelijk. De belangrijkste zijn:

Noodopvang voor korte tijd

Dit is dringende opvang voor korte tijd voor volwassenen die in directe nood zijn en geen slaapplek hebben. Toestemming van de gemeente is niet nodig. Je kunt direct contact opnemen met het Verdihuis (Deze link gaat naar een andere website) in Oss: 0412-636251. Noodopvang is gratis.

Opvang met begeleiding

Dit is opvang in combinatie met professionele begeleiding voor dak- of thuisloze mensen of gezinnen met een begeleidingsvraag en/of psychische kwetsbaarheid. Het doel is zo snel mogelijk toe te werken naar een geschikte en stabiele woonplek. Voor deze vorm van opvang hebt je toestemming van de gemeente nodig. Deze opvang is niet gratis. Wat je moet betalen hangt af van jouw situatie.

Wil je gebruik maken van opvang met begeleiding? Neem contact op met de gemeente via 0485-854444 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 en 17.00 uur). Je kunt natuurlijk ook mailen naar wmo-consulenten@landvancuijk.nl.

Dreig je dakloos te worden

Bel ons via telefoonnummer 0485-854444. Je kunt natuurlijk ook mailen naar wmo-consulenten@landvancuijk.nl.