Koninklijke Onderscheiding voor Hetty Lenkens-Hubers

Geplaatst op zaterdag 20 april 2024

Mevrouw H.L.M. (Hetty) Lenkens-Hubers  samen met haar man en burgemeester Moorman tijdens het uitreiken van de koninklijke onderscheiding

Op zaterdagmiddag 20 april werd mevrouw H.L.M. (Hetty) Lenkens-Hubers uit Oploo benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. De Koninklijke onderscheiding is uitgereikt door burgemeester Marieke Moorman tijdens de tentoonstelling ‘Oploo in de vorige eeuw’.

De vrijwilligerscarrière van mevrouw Lenkens-Hubers begon bij Volleybal club VCP in Oploo. Ze was meer dan 25 jaar lid en tijdens haar lidmaatschap was ze ook 22 jaar scheidsrechter bij de zaterdagcompetities. Verder was ze 12 jaar trainer van het damesteam en 10 jaar bestuurslid van de technische commissie.

Ook heeft ze bijna 23 jaar voor de eindredactie gezorgd van het dorpsblad Komplo dat elke week in Oploo verschijnt. Daarnaast heeft ze 14 jaar hand- en spandiensten uitgevoerd tijdens de Tôntjesdag, dat elk jaar wordt gehouden bij de historische watermolen in Oploo. En ze heeft ruim 13 jaar de PR verzorgd voor alle activiteiten van Stichting De Graancirkel.

Vanaf 2002 is ze lid van werkgroep fotografie en documentatie van de Heemkundevereniging De Heerlyckheit Plo. Vanaf 2007 is ze actief binnen het bestuur van deze vereniging. Ook heeft ze veel werk gedaan verricht voor de tentoonstelling ‘Oploo in de vorige eeuw’ en de reeds gehouden lustrumtentoonstellingen.

Door de intensieve en betrokken inzet van mevrouw Hetty Lenkens-Hubers op lokaal niveau, heeft de Koning het besluit genomen om mevrouw Hetty Lenkens-Hubers te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.