Meld- en adviespunt zorg en overlast

Maak je je zorgen over iemand in jouw omgeving? Een familielid? Een huisgenoot? Een buur? En vermoed je psychische problemen? Bel dan het regionale meldpunt: 085-0203451.

Het kan zijn dat iemand verontrustend gedrag vertoond door een psychische aandoening. Bij voorbeeld dat hij dreigt zichzelf of de buurt lastig valt met zijn onverantwoorde gedrag. Het is dan fijn om het probleem te bespreken met een zorgverlener. Familie of buren merken vaak als eersten dat het met iemand niet goed gaat. Het is belangrijk om dit te melden voordat de situatie ernstig(er) wordt. De betrokkene kan dan zo snel mogelijk hulp krijgen.

Regionaal meldpunt

In samenwerking met het Verdihuis is een regionaal meldpunt opgezet voor urgente probleemsituaties voor mensen met een psychische kwetsbaarheid. Het Verdihuis gaat na hoe dringend de oproep is. In een gesprek met betrokkene en naasten zorgen zij samen met hulpverleners, GGZ, politie, Sociom, Veilig Thuis voor een veilige en verantwoorde oplossing.

Wat is zorgwekkend gedrag?