Aansprakelijk stellen van de gemeente

Heb je schade door bijvoorbeeld slecht onderhoud aan de openbare weg of het openbaar groen? Of door handelingen van medewerkers van de gemeente? Je kunt de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen. De schade kan mogelijk worden vergoed.

Voorwaarden

Wat moet je doen?

Online aansprakelijk stellen gemeente

Direct regelen met DigiD

Per mail of brief

Lukt het niet om het online formulier in te vullen, kijk dan hieronder welke gegevens we allemaal nodig hebben. Je kunt deze gegevens dan via een brief sturen aan: College van Burgemeester en Wethouders Land van Cuijk. Postbus 7, 5360 AA Grave.
Of via e-mail aan gemeente@landvancuijk.nl. Lukt het dan nog niet: neem dan contact met ons op via 0485-854000.

Zet in de brief of mail minimaal het volgende

Wat doet de gemeente?

Telefonisch melden van schade

Soms kan het schriftelijk aansprakelijk stellen voor schade te lang duren. Bijvoorbeeld als het nodig is dat de schade zo snel mogelijk gerepareerd wordt. Meld in dit geval de schade alvast telefonisch bij ons via 0485-854000.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met ons klantcontactcentrum via 0485-854000. Zij kunnen je doorverbinden met de medewerker die zich bezighoudt met verzekeringen en schadeclaims. Voor spoedzaken buiten werktijd of in het weekend kunt je ons calamiteitennummer 0485-854100 bellen.