Klacht over medewerker of bestuurder
Ben je tevreden over de gemeente, vertel het anderen. Ben je ontevreden, vertel het ons!
De gemeente probeert haar taken goed uit te voeren. Toch kun je ontevreden zijn over het optreden van een medewerker of bestuurder. Heb je hierover een klacht? Laat het ons dan weten, dat is jouw recht! Het geeft de gemeente de kans jouw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren.
Waarover kun je een klacht indienen
- De persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders, zoals gedragingen die als onbeschoft of discriminerend worden ervaren
- Het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- Het niet reageren op vragen
- Bij herhaling is een bepaalde medewerker of afdeling niet op de afgesproken tijd bereikbaar
- Je hebt het gevoel dat er niet naar je wordt geluisterd
In gesprek gaan
Wij handelen klachten bij voorkeur informeel af. Dat betekent dat wij in de meeste gevallen in eerste instantie opbellen om met jou in gesprek te gaan over jouw klacht. Als je daar behoefte aan hebt kun je worden uitgenodigd voor een gesprek in het gemeentehuis.
Formele afhandeling
Mochten we er informeel niet uitkomen dan volgt een meer formele afhandeling van de klacht. Deze procedure heeft veel weg van een bezwarenprocedure. Je wordt uitgenodigd voor een hoorzitting, er volgt een onderzoek en je krijgt een formele schriftelijke reactie.
Externe klachtencommissie
Er is een externe klachtencommissie die onafhankelijk is. Dat betekent dat de voorzitter en de leden niet in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk en ook niet op een andere manier verbonden zijn aan onze gemeente. De klachtencommissie bestaat uit de volgende personen:
- De heer J. Wasser (voorzitter)
- Mevrouw V. Janssen-Thijs
- Mevrouw I. Meuris
- De heer M. Nieuwenhuis
De klachtencommissie wordt ondersteund door twee secretarissen die wel in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk:
- Mevrouw S. van Bergen
- Mevrouw K. van Els
Klacht indienen
Dien de klacht online in of stuur jouw klacht naar gemeente Land van Cuijk ter attentie van klachtencoördinator. Correspondentieadres: Postbus 7, 5360 AA GRAVE.
Beschrijf duidelijk tegen wie de klacht is gericht, waarom je de klacht indient en wat eraan vooraf is gegaan. Vergeet niet jouw telefoonnummer te vermelden. Ben je het niet eens met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je een oordeel vragen aan een onafhankelijke instelling, zoals de Nationale ombudsman. (Deze link gaat naar een andere website)
Tip of compliment geven
Wil je ons een tip of een compliment geven? Dat horen we natuurlijk ook graag! Mail jouw tip of compliment naar gemeente@landvancuijk.nl. Dan zorgen wij dat dit op de juiste plek terechtkomt binnen onze organisatie.